Контрольна
робота з біології № 2 (екологія та селекція, 2024 р.)
І рівень
Вибрати варіант відповіді ( 0. 5 б).
1. Стан біосфери , за яким визначальним чинником стає
розумова діяльність і праця людини, вивчає наука:
а) екосистемологія; б)
ноосферологія; в) біосферологія; г) аутекологія.
2. Назвіть ученого, який розробив учення про
ноосферу:
а) Е Леруа; б) П.
Тейяр-Шарден; в) Е. Зюс; г) В.
Вернадський.
3 . Класично екологiя вивчає:
а) зв'язки органiзмiв мiж собою i
навколишнiм середовищем; б) рiзноманiтнiсть
тварин i рослин; в) iнфекцiйнi захворювання людей i тварин; г) рослиннi угруповання континентiв.
4.До первинної сукцесії відносять:
а) обростання скель
мохами та лишайниками; б) заростання піщаних дюн травою; в) заболочування луки;
г) утворення лісу на місці виливу лави.
5. Продуцентами вловлюється доля сонячної енергії:
а) 23%; б) 1%; в) 34%;
г) 42%.
6. Метод злиття ембріонів на ранніх стадіях приводить до утворення організмів:
а) химерних ; б) ГМО; в) гібридних; г) харчовий рівень.
ІІ рівень
Продовжити
речення( 0. 5 б).
7.Продуценти це…
8. Демекологія
вивчає…
9.Поняття та основне вчення про
біосферу розробив…
10. Біотехнологія це …
11.Ноосфера це…
12. Льодяна
географічна оболонка Землі це…
ІІІ рівеньВстановити взаємозв’язки між поняттями: (1.5 б.)13Між сучасними методами селекції та їх результатами:
І рівень
Вибрати варіант відповіді ( 0. 5 б).
1. Стан біосфери , за яким визначальним чинником стає
розумова діяльність і праця людини, вивчає наука:
а) екосистемологія; б)
ноосферологія; в) біосферологія; г) аутекологія.
2. Назвіть ученого, який розробив учення про
ноосферу:
а) Е Леруа; б) П.
Тейяр-Шарден; в) Е. Зюс; г) В.
Вернадський.
3 . Класично екологiя вивчає:
а) зв'язки органiзмiв мiж собою i
навколишнiм середовищем; б) рiзноманiтнiсть
тварин i рослин; в) iнфекцiйнi захворювання людей i тварин; г) рослиннi угруповання континентiв.
4.До первинної сукцесії відносять:
а) обростання скель
мохами та лишайниками; б) заростання піщаних дюн травою; в) заболочування луки;
г) утворення лісу на місці виливу лави.
5. Продуцентами вловлюється доля сонячної енергії:
а) 23%; б) 1%; в) 34%; г) 42%.
6. Метод злиття ембріонів на ранніх стадіях приводить до утворення організмів:
а) химерних ; б) ГМО; в) гібридних; г) харчовий рівень.
ІІ рівень
Продовжити
речення( 0. 5 б).
7.Продуценти це…
8. Демекологія
вивчає…
9.Поняття та основне вчення про
біосферу розробив…
10. Біотехнологія це …
11.Ноосфера це…
12. Льодяна
географічна оболонка Землі це…
1414. Між авторами екологічних законів та їх змістомIVрівень:Розв’язати задачу (3 б.)
Контрольна робота №1 за І семестр
« Основи еволюційного вчення"
І рівень
Оберіть правильну відповідь(0,5 б.):
1.Елементарною еволюційною одиницею є:
а)популяція; б)вид; в)організм.
2.Природний добір, який працює в стабільних екологічних умовах- це:
а)рушійний; б)дизруптивний; в) стабілізуючий .
3.Рушійною силою еволюції є:
а)спадковість; б)мінливість; в) боротьба за існування; г)природний добір.
4. Органи різного походження, які виконують однакову функцію:
а) гомологічні; б)аналогічні;в)рудиментарні; г)атавістичні .
5.)Приклади рудиментів у людини:
а)наявність хвоста; б)апендикс; в)густе волосся на всьому тілі; г)розвиток додаткових пар молочних залоз .
6.Групи організмів, які знаходяться в стані біологічного регресу:
а) молюски ; б) плауни; в)комахи; г)покритонасінні.
ІІ рівень
Дайте означення (0,5 б.):
7.Эволюція по Ламарку – це …
8.Эволюція по Дарвіну – це …
9.Мікроеволюція – це …
10.Макроеволюція - це…
11.Біологічний прогрес –це...
12.Біологічний регрес –це...
ІІІ рівень
Встановіть відповідність між поняттями та їх визначенням(1 б.):
13
14
15
IV Рівень
Напишіть повну відповідь(3 б.) :
16
І варіант. Назвіть основні положення синтетичної теорії еволюції.
ІІваріант. Назвіть основні етапи появи й розвитку життя.
Узагальнення: Застосування результатів біологічних досліджень:
Тест для самоконтролю "Застосування результатів біологічних досліджень"
https://naurok.com.ua/test/start/389423
Мої любі учні! Будласка, виконану контрольну роботу перешліть мені на електронну адресу : vira_andr@ukr. net
Як варіант, той хто не зможе роботу переслать, може здати її разом з зошитом.
Для одержання річної оцінки ви маєте здати контрольну і зошит з виконаними роботами. Чекаю на них у четвер і пятницю 21-22 травня, з 9 до 12 години ранку. Знайдіть можливість їх доставити особисто чи передати будь-ким . Чекаю...
Перегляньте навчальні матеріали :
Складіть опорний конспект за текстовими матеріалами:
Навчальні відеоматеріали та презентації для перегляду і осмислення:
Генна інженрерія людини
Генна інженерія
Матеріали для створення опорного конспекту
Зробіть опорний конспект до вивченої теми за текстовими матеріалами розміщеними нижче:
Пройдіть тестування за посиланням:
1.Перегляньте відеоматеріали уроку.
Всеосвіта › Перейти на сторінку документа2.Опрацюйте текстовий матеріал.
3. Ознайомтесь з методами штучного добору та гібридизації і зробіть опорний копспект.
4.Створіть презентації на тему "Гетерозис та його генетичні основи" (не менше 10 слайдів, текст відформатований, візуалізація конгруентна до тексту)
1в. Гетерозис рослин.
2в.Гетерозис тварин.
Успіхів!
1.Перегляньте відеоматеріали уроку
2.Попрацюйте над опорним конспектом.
1.Перегляньте матеріали презентації, натиснувши на гіперпосилання внизу.
Екологічне мислення
2. Ознайомтесь з правилами екологічної культури
Все у ваших руках, вибір за вами !
3.Напишіть коротке ессе, що означає особисто дл вас мислити екологічно.
1.Ознайомтесь з матеріалами презентації та відео:
Всеосвіта › Перейти на сторінку документа
2.Матеріал для складання опорного конспекту
3.Дайте відповіді на запитання:
1Що означає сталий розвиток?
2.Які основні принципи концепції сталого розвитку?
3.Які цілі сталого розвитку? Як при цьому поєднуються економічна, природоохоронна і соціальні складові?
4.Які основні принципи природокористування в в контексті сталого розвитку?
5.Зробіть висновок про необхідність запровадження принципів сталого розвитку та раціонального природокористування.
1.Перегляньте презентацію :
2.Перегляньте відео:"Сторінками червоної книги"
2. Ознайомтеся з видами рослин і тварин занесеними до "Червоної книги України"
3.Ознайомтесь з "Чорним списком" зниклих видів України за посиланням:
ЇХ ВЖЕ НЕМАЄ В УКРАЇНІ: ЧОРНИЙ СПИСОК
5.Дати відповіть у зошиті на питання для чого створена і що містить "Зелена Книга" України.
1.Перегляньте презентацію:
2.Перегляньте відеоурок:
3.Опрацюйте інформацію за посиланням:
Про Основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року
4.Зробіть опорний конспект використовуюяи інформацію, подану нижче та у параграфі 41 вашого підручника.
5.Складіть перелік природоохоронних територі нашого району !!!
Базові поняття можна знайти за QR-кодами
Опрацюйте відповідний параграф підручника.Підготуйте презентацію "Зникаючі і рідкісні види тварин і рослин"
В українському селі живе страус, на призвісько Жужа, який знає команду "Фас"
Шановні мої одинадцятикласники, тут ви знайдете матеріали до уроку. Опрацюйте їх, виконайте завдання та зробіть опорний конспект.
https://osvita.ua/vnz/reports/ecology/21060/
Опрацюйте матеріал за даним посиланням на тему:
"Антропогенний вплив на біорізноманіття: сутність проблеми та шляхи її вирішення".
Складіть опорний конспект по двох пунктах:
1.Причини зменшення генетичного біорізноманіття повязані з діяльністю людини в біосфері.
2. Шляхи припинення збіднення генетичного біорізноманіття.
Перегляньте презентацію:
Виконайте практичну роботу в робочому зошиті:
https://www.sutori.com/story/--rGB4C8L4fSoR2YspjFijCm1P
Друзі , оце ваша контрольна робота !
Підсумкова контрольна робота
з курсу «Біологія та екологія» 11 клас,
І семестр (2019)
І рівень
Вибрати одну правильну відповідь ( 0.5 б.)
1.Наука що вивчає еволюційні адаптації називаеться :
а)адаптологія; б)еволюційне вчення; в) хронобіологія.
2.Загальна властивість усіх біосистем щодо формування й розвитку нових біологічних ознак відповідно до змін умов навколишнього середовища:
а) адаптації; б) мутації; в) адаптогенез.
3.Яка стратегія належить до активного шляху адаптацій:
а) міграції; б) анабіоз; г) подолання.
4. Спільне та взаємне пристосування організмів до зміни життєвих умов:а) адаптація; б)симбіоз; в)коадаптація.
5.Вчений, що заклав основи теорії адаптації організму людини:
а) Г. Сельє; б)Ю. Жофань; г) Е.Алерт.
6.Наука, що вивчає умови виникнення, природу, закономірності та значення біологічних ритмів :
а) геронтологія; б) хронобіологія; в)екологія; г)кріобіологія.
7.Регулярні кількісні та якісні зміни життєвих процесів,
що відбуваються на всіх рівнях життя:
а)
адаптації; б) біритми; в) періодизації.
8.Вчений, який вперше описав біоритми:
а) Гуфелянд ; б) де Меран; в)Чижевський.
9.Пристосувальний механізм, що забезпечує здатність живих організмів орієнтуватися у часі:
а) біоритми; б) фотоперіодизм; в) біологічний годинник.
10. Люди, які рано
лягають спати, увечері відчуваючи сонливість:
а) «сови»;б)
«голуби»; в) «жайворонки».
11. Реакція організму на сезонні зміни тривалості дня:
а) фотоперіодизм; б) біоритми; біологічний годинник.
12. Початок розмноження у тварин в умовах помірно-континентального клімату залежить від :
а) настання тепла; б) приходу весни; г) тривалості світлового дня.
ІІ рівень
Завдання на встановлення’язків(1 б.)
3.Встановіть взаємозв’язок між біоритмами та їх проявами :
1)
2)
1. фзіологічна; 2. біохімічна; 3. морфологічна; 4. поведінкова
III рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
Життєвий цикл рослин і тварин
Регуляція ембріонального розвитку
2. Замалюйте відповідні стадії, зробіть підписи, та коротко опишіть процеси, що відбуваються на кожній із стадій.
Мета: Вивчити статистичні закономірності модифікаційної мінливості, навчитися оцінювати характер мінливості досліджуваної ознаки, будувати варіаційний ряд і варіаційну криву.
Обладнання і матеріали: гербарні зразки рослин, листки, лінійки .
2. Підрахувати кількість обраних показників (довжина листів)у кожній з рослин і занести одержані дані в таблицю, де відзначити частоту зустріваності кожного з цифрових значень цих показників та середню величину ознаки.
Психологія тести
Синтетична теорія еволюції (неодарвінізм) та її дискутивні питання
ВідповістиВидалитиАльтернативні сучасні еволюційні гіпотези
ВідповістиВидалитиІгорь, вибери будласка з другого питання якийсь один підпункт. Бо то загальна тема, а вибирати потрібно конкретні гіпотези позначені буквами...
ВидалитиНеокатастрофізм
ВідповістиВидалитиАвтор видалив цей коментар.
ВідповістиВидалитиГіпотеза панспермії
ВідповістиВидалитиМакс, гіпотеза панспермії- це гіпотеза виникнення живого, а у нас семінар по еволюційних гіпотезах, тобто вже по розвитку живого. Вибери тему з поданих у плані, будласка...
Видалитиhttps://docs.google.com/presentation/d/1mGc_jqn8oQ97Pl1m6zfcdtr5PkGa-iEasOqs_DlZAWo/edit?usp=sharing
ВідповістиВидалитиОбрав тему ортогенез, якщо не підходить - зроблю іншу
Вдячна. Велика кропітка робота.
ВідповістиВидалити